netrádió
0620-4636-958
2008.11.20. 19:00
Varga László, a Szakszervezetek Együttműködési Fórumának elnöke
> magazin
Ön egyetért-e a szakszervezetek béremelési követeléseivel?
rss
Mérnök-Üzletkötő
Friotech Kft.
Bérszámfejtő
Pro-Humán Kft.
Telefonos Adósságkezelő
Praca Outsourcing Zrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

A páfrányfenyő levele hatásos lehet az agyvérzés megelőzésében

2008. október 10., péntek 20:58     InfoRádió / Daily Mail
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Egy Kínában több ezer éve ismert gyógynövény rendszeres fogyasztásával csökkenthető az agyvérzés okozta károsodás mértéke - állítják amerikai kutatók.
 

1

Amerikai tudósok szerint a ginkgo néven ismert páfrányfenyő levele hatásos szer lehet az agyvérzés megelőzésében, illetve annak káros hatásainak csökkentésében.

Az amerikai Johns Hopkins Orvosi Intézet kutatói egyelőre csak laboratóriumi körülmények között és egereken végezték el a vizsgálatot, amelynek eredményét a Stroke Journal című szaklapban publikálták.

Ginkgolevél (Forrás: Wikipédia)

A kutatók a kínai orvoslásban már 5 ezer éve ismert és használt ginkgóból készült kivonatot adták be a kísérleti állatoknak. Az egereket két csoportra osztották: az egyikbe a "normális" állatokat sorolták, a másikba viszont génállományukban módosított egereket raktak, amelyekben hiányzott a HO-1 elnevezésű enzimet termelő gén. Ez az az enzim, amely a kutatók szerint a sejteket pozitív válaszra készteti a ginkgóval szemben.

A kutatócsoport egy héten keresztül napi rendszerességgel adagolta szájon át az egereknek a gyógynövényből készült kivonatot, majd mindegyiküknél agyvérzést idéztek elő úgy, hogy blokkolták agyuk egyik felén az artériát.

A normális egereknél 50 százalékkal kevesebb neurológiai zavar lépett fel és 48 százalékkal kisebb agyi terület károsodott a roham során, mint a genetikailag módosított állatoknál.

A kutatást vezető professzor szerint bár jelentős különbség van a rágcsálók és az ember agya között, az eredmények biztatóak, és további vizsgálatokat sürget a témában.

"Csak ajánlani tudjuk, hogy azoknál, akiknél nagy az agyvérzés kockázata, napi rendszerességgel fogyasszanak ginkgót" - mondta Sylvain Doré, aki szerint a csodanövény képes növelni a HO-1 enzim szintjét a szervezetben, fokozza a antioxidánsok termelését, valamint megsemmisíti az agyvérzés területén a káros szabad gyököket.

Ugyanakkor korábbi kutatások éppen azt bizonyították be, hogy a ginkgo vérhígító hatása miatt néhány betegnél növelheti a agyvérzés kockázatát.


időjárás
most: 2ºC,
közepesen felhős
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK