netrádió
0620-4636-958
2009.01.09. 19:00
Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója
> magazin
Az alábbiak közül Ön melyik kiállítást tekintette meg?
rss
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

Nem segít a gyümölcslé a cukorbetegség megelőzésében

2008. július 15., kedd 21:00     InfoRádió / Reuters
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Aki meg akarja előzni a cukorbetegséget, annak leveles zöldséggel és gyümölccsel kell telepakolnia a tányérját. Ugyanakkor tartózkodnia kell a gyümölcslevektől.
 

1

Három egész gyümölcs naponta, esetleg egy fej kelkáposzta vagy spenót elfogyasztása csökkentheti a cukorbetegség kialakulásának veszélyét - legalábbis egy 18 éven keresztül készült kutatás szerint.

A kutatók öt csoportra osztották azt a 4500 hölgyet, akiknél a vizsgálat alatt cukorbetegséget diagnosztizáltak. Egyes csoportok gyümölcs- és zöldségkezelést kaptak, másokkal pedig gyümölcslevet itattak. Az öt csoport megfigyelésével jutottak el a vázolt eredményekhez.

Ugyanakkor ennek a módszernek elsősorban a megelőzésben lenne szerepe - vélekednek a szakemberek. Ha valaki túlsúlyos és több rizikófaktor is fönnáll az esetében, akkor még így sem tudja csökkenteni a betegség kialakulásának veszélyét - hangsúlyozzák a tanulmány készítői.

A napi három gyümölcs vétele 18, a leveles zöldségé pedig 9 százalékkal csökkenti a cukorbetegség veszélyét. Azonban a gyümölcslékúra 18 százalékkal növeli azt. Leginkább azok a gyümölcslevek veszélyesek, amelyeknek magas a hozzáadott cukor tartalma - figyelmeztetnek a kutatók.


időjárás
most: -9ºC,
felhőtlen
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK