netrádió
0620-4636-958
2008.08.22. 19:00
Bod Péter Ákos közgazdász, egyetemi tanár
> magazin
Az Ön anyagi helyzetére hogyan hat az erős forint?
rss
Eladó / Kisegítő Diák
Street Shoes Bt.
CNC gépkezelő
Work Force Kft.
Projekt munkatárs
Pécsi Vízmű Zrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

A zöld tea gyorsabban hat, mint a koffein

2008. július 3., csütörtök 20:45     InfoRádió / Daily Mail
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Egy csésze zöld tea mindössze 30 percen belül javítani tudja a vérkeringést - derül ki egy tanulmányból.
 

1

Köztudottak a zöld tea jótékony hatásai, ám egy, a European Journal of Cardiovascular Prevention and Rehabilitation szaklapban megjelent tanulmány szerint az egészséges ital rendkívül kedvező hatással van az érrendszerre is.

A kutatásokból kiderült, hogy akár egy csészényi zöld tea képes kitágítani a váll és a könyök között húzódó artériákat - a fogyasztás után mindössze 30 perccel.

Már sok kutatás bebizonyította a zöld tea kedvező tulajdonságait, ám most derült fény először arra, hogy a vérkeringésre ilyen rövid időn belül fejti ki jótékony hatását.

Görög kutatók egy csapat önkéntesen végezték el a kísérletet: zöld teát, valamint koffeint és meleg vizet itattak velük. Kiderült, hogy fél órával egy csésze zöld tea elfogyasztása után az önkéntesek artériái 4 százalékkal tágultak ki, ám a koffeinnél és a forró víznél nem mutattak ki ilyen hatást.

Az értágulás következtében hatékonyabban működnek azok az endotélium sejtek, amik a véredények belső falát szegélyezik, és segítik megelőzni a vérrögök kialakulását - állítják szakértők.

A zöld tea Kínában és Japánban tradicionális italnak számít, és attól különbözik a fekete teától, hogy szárítás előtt nem erjesztik. Ez a módszer 90 százalékkal lecsökkenti a teában található antioxidáns flavonoid tartalmát, és ezért gyakorol a fekete teától eltérő hatást az egészségre.

A nyugati kultúrákban is egyre népszerűbb teafajtáról már bebizonyították, hogy segít megelőzni a rákot, csökkenti a koleszterint és a vérnyomást, valamint a máj káros enzimjeit is, sőt a dohányosoknak is ajánlják, mivel megállíthatja a sejtkárosodást.


időjárás
most: 23ºC,
derült
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK