netrádió
0620-4636-958
2008.09.06. 17:00
Baráth Etele, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke
> magazin
Ön szerint Magyarországon is be kellene-e tiltani a dohányzást a nyilvános helyeken?
rss
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

A rák megelőzésében a csodafegyver a mediterrán diéta

2008. július 2., szerda 10:52     InfoRádió / BBC
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
A mediterrán diétának akár néhány elemét elegendő átvenni ahhoz, hogy akár 12 százalékkal csökkentsünk a rákbetegség kialakulásának veszélyét - állítják amerikai kutatók.
 

1

A Harvard Egyetem munkatársai a British Journal of Cancer című szaklapban számoltak be annak a kutatásnak az eredményéről, amelyet 26 ezer görög bevonásával végeztek.

A mediterrán diéta sok zöldség és gyümölcs, sok hal és gabonaféle, valamint olívaolaj, viszont kevés vörös hús és alkohol fogyasztását jelenti.

Az étrend már régóta felkeltette a tudósok érdeklődését, mert észrevették, hogy azt átlagosnál kevesebb a szívbetegek száma Spanyolországban és Görögországban. A mostani, átfogó kutatásból azonban az is kiderült, hogy a diéta a rák megelőzésében is hatásos.

Az amerikai kutatók nyolc éven keresztül követték figyelemmel a különböző életkorú görögök étkezési szokásait. Csoportokba osztották őket, annak megfelelően, hogy mennyire szigorúan követik a mediterrán diétát.

Kiderült, hogy annak már egyes elemei is jelentősen csökkentik a rákbetegség kialakulásának kockázatát: az olívaolaj 9, a kevesebb vörös hús, de több borsó, bab és lencse fogyasztása 12 százalékkal.


időjárás
most: 19ºC,
felhőtlen
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK