netrádió
0620-4636-958
2008.11.23. 17:00
Kovács László, az Európai Bizottság adó - és pénzügyi biztosa
> magazin
Ön szerint Magyarországon szükség lesz-e újabb megszorításokra a válság miatt?
rss
TELESALES
WYWEX Kft.
Vegyész
Humanity Kft.
Belső auditor
MOL Nyrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

A kávézás lehet a hosszú női élet titka

2008. június 21., szombat 10:14     InfoRádió / MTI
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Jó eséllyel tovább élnek azok a nők, akik naponta négy-öt csésze kávét fogyasztanak, mint a nem kávézók. A férfiakkal kapcsolatban ezt nem sikerült igazolni - mutatták ki spanyol kutatók egy több évtizedes vizsgálat alapján.
 

1

A kávé és frissítő hatóanyaga, a koffein évszázadok óta viták kereszttűzében áll. Egyes vizsgálatok szerint a gyakori kávézás fokozza a szív- és érrendszeri kialakulásának veszélyét, szívritmuszavart okoz, valamint rosszindulatú daganatok kifejlődéséhez vezet. A Madridban most nyilvánosságra hozott, több évtizedes vizsgálat eredményei ugyanakkor megnyugtathatják a kávéivás megszállottjait.

Először 1980-ban mérték fel csaknem 70 ezer nő, 1986-ban pedig 42 ezer férfi egészségét, egyben valamennyiüket kikérdezték életmódjukról, táplálkozási és kávézási szokásaikról is; ezt néhány évenként megismételték. Kiinduláskor valamennyi résztvevő egészséges volt.

A kutatók azt vizsgálták, hogy az eltelt évtizedek alatt hányan haltak meg szív- és érrendszeri betegségben, rosszindulatú daganatban. Figyelembe vették az olyan kockázati tényezőket is, mint a dohányzás, az elhízás, magas vérnyomás vagy cukorbetegség. A kérdés az volt, hogy a kávéivás kapcsolatban van-e az érelmeszesedés vagy a rák kifejlődésével.

A munkacsoportja összefoglalója szerint általánosságban nem bizonyítható, hogy a kávézás egyértelműen védő hatású a szívinfarktus vagy a rák ellen, de ilyen szempontból ártalmas hatása sincsen.

Ugyanakkor a naponta két-három csésze kávét fogyasztó nők közül 18 százalékkal kevesebben haltak meg - bármilyen okból - a megfigyelési idő alatt, mint a nem kávézók. A halál kockázata 26 százalékkal volt kisebb, ha a hölgy minden nap négy-öt kávét fogyasztott.


időjárás
most: -0ºC,
közepesen felhős
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK