netrádió
0620-4636-958
2008.11.23. 17:00
Kovács László, az Európai Bizottság adó - és pénzügyi biztosa
> magazin
Ön szerint Magyarországon szükség lesz-e újabb megszorításokra a válság miatt?
rss
TELESALES
WYWEX Kft.
Vegyész
Humanity Kft.
Belső auditor
MOL Nyrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

Táplálással javíthatók a koraszülöttek mentális képességei

2008. június 3., kedd 18:59     InfoRádió / MTI
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Azok a koraszülöttek, akiket zsírsavakkal dúsított anyatejjel táplálnak, jelentős intellektuális fejlődést mutatnak hat hónapos korukra, közölték norvég kutatók a Pediatrics című orvosi szaklapban.
 

1

A terhesség alatt a zsírsavak a méhlepény fehérjéivel átjutnak a magzatba, és beépülnek a sejtek membránjába. Az anyatej viszont kevesebb zsírsavat tartalmaz, mint amennyi a magzathoz eljut az anyaméhben, ezért a koraszülötteknek kétféle alapvető zsírsavból hiányuk van a megfelelő táplálás mellett is.

Christian Andre Drevon az Oslói Egyetemen kollégáival azt vizsgálta, milyen hatással van az 1500 milligramm alatti súllyal született koraszülöttekre, ha az anyatejet, amit kapnak, a két alapvető zsírsavval feldúsítják.

32 milligramm úgynevezett docosahexaenoic savat és 31 milligramm arachidonic savat adtak az anyatej 100 milliliteréhez, ezen kívül pedig még fehérjékkel, ásványi anyagokkal, vitaminokkal, vassal és folsavval dúsították.

Hat hónapos koruk körül azok a koraszülöttek, akik a feljavított anyatejet kapták táplálékul, jelentősen jobban teljesítettek a problémamegoldó feladatokban, valamint a tárgyakat felismerő és megkülönböztető képességük is jobbnak bizonyult, mint a többieké.

Terveik szerint a kutatók későbbi életkorban is ellenőrzik a gyerekek képességeit.


időjárás
most: -0ºC,
közepesen felhős
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK