netrádió
0620-4636-958
2008.11.23. 17:00
Kovács László, az Európai Bizottság adó - és pénzügyi biztosa
> magazin
Ön szerint Magyarországon szükség lesz-e újabb megszorításokra a válság miatt?
rss
TELESALES
WYWEX Kft.
Vegyész
Humanity Kft.
Belső auditor
MOL Nyrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

Újabb erős érv a mediterrán étrend mellett

2008. május 30., péntek 20:13     InfoRádió / MTI
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Segíthet megelőzni a cukorbetegséget a gyümölcsben és zöldségben gazdag mediterrán diéta - közölték spanyol kutatók.
 

1

A tanulmány szerint az étrendet szorosan követőknél 83 százalékkal kisebb eséllyel alakul ki a kettes típusú (nem inzulinfüggő) diabétesz, mint azoknál, akik nem így étkeznek.

"Az újdonság abban áll, hogy eredetileg egészséges embereknél tudtunk kimutatni összefüggést a mediterrán jellegű táplálkozás és a cukorbetegség kialakulása között" - mondta a vizygálatot vezető Miguel Martinez-Gonzalez, a Navarra Egyetem munkatársa.

Az Egészségügyi Világszervezet becslése szerint 180 milliónál is több diabéteszes ember él a világon, ráadásul ez a szám 2030-ra vélhetően megduplázódik, ahogy egyre több nemzet követ nyugati mintájú életmódot. Az összes diabéteszes eset 90 százaléka kettes típusú, amely szoros kapcsolatban áll az elhízással és a szívbetegségekkel.

A kutatók tanulmányukban 13 ezer, átlagosan 38 éves volt egyetemi hallgató adatait elemezték, akik egészségi előzményei közt nem szerepelt cukorbetegség. Étkezési szokásaikat és egészségi állapotukat átlagosan négy évig követték. Akik a mediterrán diétának megfelelően sok zöldséget, gyümölcsöt, halat, olívaolajat ettek, ellenben kevés vörös húst, tejterméket és alkoholt fogyasztottak, kisebb eséllyel lettek diabéteszesek. Mindössze 40 embernél fejlődött ki cukorbetegség a tanulmány ideje alatt.

Miguel Martinez-Gonzalez szerint mindenképpen további vizsgálatokra lesz még szükség e tárgykörben, azt azonban fontosnak tartja, hogy a védőhatás kiterjed az idősebbekre, dohányosokra és azokra is, akiknek családjában volt előzménye a cukorbetegségnek.


időjárás
most: -2ºC,
derült
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK