netrádió
0620-4636-958
2008.11.23. 17:00
Kovács László, az Európai Bizottság adó - és pénzügyi biztosa
> magazin
Ön szerint Magyarországon szükség lesz-e újabb megszorításokra a válság miatt?
rss
TELESALES
WYWEX Kft.
Vegyész
Humanity Kft.
Belső auditor
MOL Nyrt.
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

Megnyugtató eredmény: a kávé és a tea nem növeli a mellrák kockázatát

2008. május 27., kedd 19:40     InfoRádió / MTI
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Több évtizedes tanulmány zárult a nők számára megnyugtató eredménnyel: a kávé és tea fogyasztása nem növeli a mellrák kockázatát, közölte az International Journal of Cancer című szakfolyóirat májusi száma.
 

1

Davaasambuu Ganmaa, a bostoni Harvard közegészségügyi iskolájának munkatársa egy 22 éves követéses vizsgálatot összegzett tanulmányában. "Ha móddal fogyasztják, a kávé és tea figyelemre méltóan biztonságos ital" - jelentette ki.

85 987 nővér vett részt abban a nagyszabású, követéses egészségügyi felmérésben, melynek kávé, tea és koffein fogyasztási szokásokra vonatkozó adatait elemezték a Harvard kutatói. A vizsgálat kezdetekor 30 és 55 év között voltak a résztvevő nők.

A követés 22 éve alatt 5272 nőnél alakult ki mellrák. Az emlőrák-kockázattal összefüggő egyéb tényezők - az életkor, dohányzás, testsúly, fizikai aktivitás, alkoholfogyasztás, családi előzmények, menopauza, hormonterápia, gyerekek száma - figyelembevétele után, a kutatók nem találtak emelkedett kockázatot azon nők körében, akik napi négynél több koffeines, vagy koffeinmentes kávét, vagy teát ittak, azokhoz képest, akik egynél kevesebbet.

Ugyancsak nem volt kimutatható kapcsolat a mellrák előfordulása valamint más koffeintartalmú üdítők és a csokoládé fogyasztása között.

A további részvizsgálatok során azt találták, hogy a menopauza után lévő nők között kissé alacsonyabb volt a mellrák kockázata azoknál, akik a legtöbb koffeines italt fogyasztották, azokhoz képest, akik a legkevesebbet. "Ez az összefüggés azonban további vizsgálatokat igényel" - tették hozzá a kutatók.


időjárás
most: -0ºC,
közepesen felhős
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK