netrádió
0620-4636-958
2009.01.09. 19:00
Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója
> magazin
Az alábbiak közül Ön melyik kiállítást tekintette meg?
rss
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
tudomány

Még egy érv a kávézás mellett

2007. június 19., kedd 21:31     InfoRádió / BBC
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
A kávéfogyasztás csökkentheti az akár vakságot is okozó szemhéjgörcs kialakulásának esélyét - állítják olasz kutatók.
 

1

Az akaratlan pislogáskényszer, vagyis a szemhéjgörcs izomtónus-rendellenesség: idegi probléma, amelynek hatására a beteg önkéntelen mozdulatokat végez, mert izmai összehúzódnak.

Azok az 50 és 70 év közötti emberek, akiknél szemhéjgörcs formájában jelentkezik a betegség, bár ritkán, de előfordulhat, hogy gyakorlatilag megvakulnak, mert képtelenek nyitva tartani a szemüket.

Olasz tudósok 166 ilyen betegségben szenvedő páciens kávéfogyasztási és dohányzási szokásait vizsgálták.

A kávézás jót tesz

A kutatásból kiderült, hogy ritkábban alakultak ki a tünetek azoknál, akik rendszeresen kávéztak, de legalábbis késleltette a megjelenésüket: plusz egy csésze kávé elfogyasztásával 1,7 évet "nyertek" a vizsgálat alanyai.

A bari egyetem munkatársai azt is kutatták, vajon a dohányzásnak is vannak-e olyan előnyös hatásai, mint a kávénak, ahogyan egy korábbi vizsgálat szerzői állították. A mostani kísérlet végül nem igazolta ezt az elméletet.

A kutatók szerint a kávéban található koffein késlelteti a szemhéjgörcsös betegek tüneteinek kialakulását.


időjárás
most: -8ºC,
felhőtlen
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK