életmód

Hogyan hosszabbíthatja meg a kávé az életünket?

2010. szeptember 4., szombat 9:35     InfoRádió / Daily Mail
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
A hosszú élet titka a napi egy-két kávé - és nem csak az egészséges összetevői miatt.
 

1

Még azok is élhetnek akár száz évig, akiknek magas a vérnyomásuk - állítják azok a görög kutatók, akinek vizsgálatukból kiderült: napi egy, legfeljebb két kávé lehet a hosszú élet titka, mivel a fekete növeli az artériák rugalmasságát, amely megvéd a szívbetegségek kialakulásától.

Az Athéni Egyetem kutatói egy görög szigeten, Ikarián végeztek vizsgálatot. Nem véletlen a helyszín, hiszen ott a lakosok harmada eléri a 90. életévet, csak kevesen lesznek rákosak és a szívbetegek száma is alacsony.

A szakemberek 485 magas vérnyomástól szenvedő ember kávéfogyasztási szokásait nézték meg. Azt találták, hogy 56 százaléka azoknak, akik napi egy vagy két kávét iszik, rendkívül rugalmas artériájuk van, egészségesebb, mint azoknak, akik több feketét fogyasztanak.

De Christina Chrysohoou, a kutatás vezetője elmondta: a kávéban található koffein és antioxidáns növeli az artériák ruganyosságát, de hozzátette: a túl sok kávé eltörli ezt a jótékony hatást.

A másik pozitív hatása a szakértők szerint az, hogy a legtöbben a kávé élvezésére külön időt szánnak, közben pedig lazítanak, beszélgetnek barátaikkal, családtagjaikkal - ez pedig pszichológiailag fontos.



 
> időjárás
> aréna Aréna podcasting 2012.02.09. 19:00
2012.02.09. 19:00
Schöpflin György, a Fidesz európai parlamenti képviselője
 
> Hallgassa meg az Aréna korábbi adásait
> Nézze meg az Aréna korábbi adásait
> 24 óra > 48 óra > 1 hét
Transportation Manager (Randstad Hungary Kft.)
Brand Manager (FMCG) (Karrier Hungária Kft.)
IT - Rendszerszervező (WELT 2000 Kft.)
BBC Front page
BBC News is editorially independent. Its appearance on this site should not be taken as an endorsement.


Add a Startlaphoz