netrádió
0620-4636-958
> dosszié
2008.12.05. 19:00
Kövér László országgyűlési képviselő, a Fidesz Országos Választmányának elnöke
Ön mikorra időzíti a karácsonyi ajándékvásárlást?
rss
Termékmenedzser
Trenkwalder Kft.
Tax Accountant
Randstad Hungary Kft.
Pénzügyi referens
Credit House Zrt
> szótár

Milyen nyelvről:

Milyen nyelvre:

Add a Startlaphoz
életmód

Már az anyaméhben zöldségekkel kell táplálni a babát

2008. január 16., szerda 6:30     InfoRádió / BBC
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Érdemes már a terhesség alatt sok zöldséget és gyümölcsöt juttatni a születendő gyermek szervezetébe, ezzel ugyanis megelőzhető az asztma és több más allergiás betegség - állítják a kutatók.
 

1

Egy krétai kutatócsoport a mediterrán étrend egy újabb előnyére hívta fel a figyelmet. Az már eddig is köztudott volt a déligyümölcsökről és zöldségekről, hogy segítenek a rákos megbetegedések megelőzésében.

A görög kutatócsoport korábban arra is rámutatott: gyermekeknek javallott ez a fajta diéta, az asztma és az allergiás megbetegedések elkerülésére.

Most azonban kiderült, hogy ezen tápláló anyagok fogyasztása különösen ajánlott a kismamák számára, hiszen a születendő gyermek már ezzel is előnyt szerez az említett betegségek ellen.

Egy vizsgálat szerint lényegesen ritkábban alakul ki az allergia azoknál a gyermekeknél, akiknek az édesanyja a terhesség 9 hónapja alatt sok zöldséget és gyümölcsöt, magvakat és halat evett, míg a vörös hús fogyasztása növelte a betegség esélyét.

Ez utóbbi azonban főleg azoknál volt kimutatható, akik egy héten legalább háromszor fogyasztottak vörös húst.

Sőt, lehetséges, hogy a védettség a magzati korban fejlődik ki leginkább, azaz a kismama étkezési szokása fontosabb is, mint a kisgyermeké. A mediterrán étrend antioxidánsban gazdag, ez pedig segíti a szövetek kifejlődését.


időjárás
most: 5ºC,
borult
  

Keresés a joganyagok között
Keresés a cégadatok között
CompLex JOGI ADATBANK