életmód

Erősíti az immunrendszert a nyers krumpli

2007. június 27., szerda 4:43     InfoRádió / China Daily
    Kinyomtatom Elküldöm Betűméret + -
Nem csupán a bélműködést segíti a krumplievés, de erősíti az immunrendszert is. Különösen akkor egészséges a burgonya, ha salátaként vagy hidegen fogyasztják - állapították meg egy állatkísérlet eredményeként spanyol kutatók.
 

1

Kiderült, hogy a hatalmas mennyiségű nyers burgonyakeményítővel etetett sertések belei egészségesebbek, és szervezetükben alacsonyabb a fehérvérsejtek - a leukociták és limfociták - száma.

A kísérleti állatok 14 héten keresztül kapták a keményítőt; ez volt a leghosszabb ilyen jellegű vizsgálat.

A barcelonai egyetem kutatói azt tapasztalták, hogy a leukociták száma 15 százalékkal csökkent a sertések vérében.

Az emberek nem esznek nyers krumplit, fogyasztanak viszont olyan ételeket, amelyek tartalmaznak nehezen emészthető keményítőt. Ilyen a hideg főtt burgonya, a hüvelyesek, a gabonák, a zöld banán.

Az emberek által elfogyasztott keményítő tíz százaléka nehezen emészthető - vagyis nem szívódik fel a vékonybélben, így eljut a vastagbélbe, ahol megerjed. A kutatók feltételezése szerint ez a keményítő csökkenti a vastagbélrák veszélyét, és jó hatással van az irritábilis bélszindrómára is.



 
> időjárás
> aréna Aréna podcasting 2012.02.12. 17:00
2012.02.12. 17:00
Törő Csaba, a Magyar Külügyi Intézet tudományos főmunkatársa
 
> Hallgassa meg az Aréna korábbi adásait
> Nézze meg az Aréna korábbi adásait
> 24 óra > 48 óra > 1 hét
Partner menedzser (Salesjob.hu)
Üzletvezető (Budapesti cég)
HR Trainee (Prohumán 2004 Kft.)
BBC Front page
BBC News is editorially independent. Its appearance on this site should not be taken as an endorsement.


Add a Startlaphoz