Az amerikai Wine Spectator magazin egy olyan felmérés eredményeit közli, amely 4300 borkedvelő és rendszeresen bort vásárló hölgy válaszai alapján állt össze.
Miért iszik ön bort?
Az egyik legfőbb kérdésre, amely a borivás miértjét firtatta, a megkérdezett hölgyek több választ is megadhattak. Túlnyomó többségük (92,3 százalék) roppant célratörően azt közölte: "szeretem a kóstolást". Szintén sokan (70,9 százalék) bejelölték ezt a verziót: "a bor jól megy az ételekhez".
A nők 14,4 százaléka azért is borozgat, mert ezt egészségesnek tartja, 1,6 százalékukat pedig az vonzza borokhoz, hogy ez divatos tevékenység.
Kikapcsolódás
A magazin júliusi számában közölt felmérés szerint a "mikor választ ön a leggyakrabban bort?" kérdésre a nők az alábbi válaszokat adták. (Szintén több lehetőség volt megadható.)
Ételekhez: 79,8 százalék
Kikapcsolódáshoz a nap végén: 62,1 százalék
Baráti összejövetelekhez: 21,8 százalék
Ajándékozási céllal: 9,7 százalék
A borkedvelő nők nyitottak az újra, 64,9 százalékuk ugyanis kifejezetten olyan céllal választ a borok tengeréből, hogy kipróbáljon valami számára ismeretlen nedűt. A fennmaradó 35,1 százalék viszont azért választ egy bort, mert már ismeri, és korábban ízlett neki.
Középpontban a fajta
Talán a legfontosabb kérdés arra vonatkozott, milyen szempontok alapján hozzák meg vásárlási döntéseiket a hölgyek?
Érdekes, hogy az árat megelőzve a szőlőfajtára figyelnek leginkább a borkedvelő nők, ezt 67,7 százalék megjelölte. A második helyen az ár szerepel (56,4 százalék), és fontos még a bor származási helye (38,5 százalék).
A nők egynegyede dönt a bor színe alapján, míg a dizájn mindössze a válaszadók 3,9 százalékának a fejét képes elcsavarni.
Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni